מהשטח המתוח: הרב הלל כהן מתאר את המצב באוקראינה • האזינו

    נתי קאליש No Comments on מהשטח המתוח: הרב הלל כהן מתאר את המצב באוקראינה • האזינו

    בעקבות המצב המתוח באוקראינה שוחח הרב נחמיה רוטנברג בתכנית 'דיבור יהודי' עם יו"ר איחוד הצלה אוקראינה הרב הלל כהן שתיאר את המצב הנוכחי ברחובות קייב ובקהילה היהודית | הרב כהן: "הציעו לנו לעזוב אבל החלטנו להישאר עם הקהילה, 'עמו אנוכי בצרה'- לא עוזבים בשעה קשה"

    צילום: Natan Zor
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, שוחח הרב נחמיה רוטנברג בתכנית 'דיבור יהודי' עם יו"ר איחוד הצלה אוקראינה וארגון בעל שם טוב'ס קינדער, הרב הלל כהן, שתיאר את המצב בשטח ברחובות קייב.

    הרב רוטנברג פתח את הראיון: "בנושא החדשותי שלנו, נעבור היום אל מעבר לים, לחדשות שמתפתחות בין רוסיה לאוקראינה. הרב הלל כהן יו"ר איחוד הצלה אוקראינה, שכל מי שקצת דרך באוקראינה ודאי מכיר אותו, ישתף אותנו בנעשה באוקראינה" פתח הרב רוטנברג.

    הרב שאל את כהן: "מעבר לפרשנויות הרבות בנושא הזה בנוגע לפוטין והמסתעף, אנו רוצים לשמוע ממך מה מצב חיי היום יום בזמן המתוח הזה, בחיים עצמם, בחיי הקהילה. מה אומרים לאנשי הקהילה לעשות? יש איזה תכניות?" שאל הרב רוטנברג.

    הלל כהן: הרבה אנשים מתקשרים ושואלים מה קורה כאן, אני לא פרשן צבאי, וגם לא מדיני, אבל אני יכול לשתף אתכם במה שקורה בשטח. כרגע החיים מתנהלים כסדרם, המוסדות פועלים כרגיל, והפעילות השוטפת ממשיכה" משתף כהן.

    "הגיעו אלינו פניות מיהודים טובים מארצות הברית" ממשיך כהן, "הם הציעו שאולי נתפנה למקום בטוח בארצות הברית עד יעבור זעם, או שלכל הפחות נעבור לעת עתה לאזור מערב אוקראינה שנחשב יותר בטוח, אבל הרבנים והשליחים שנמצאים פה החליטו להישאר כאן עם הקהילה, גם בגלל שיש כאן הרבה שקשה להם לעזוב הכול, וגם בגלל שלא לכולם יש דרכונים זרים" אמר יו"ר איחוד הצלה אוקראינה.

     

     

     

     



    0 תגובות